X
تبلیغات
استاد دل علیرضا افتخاری - آرشیو موسیقی

استاد دل علیرضا افتخاری

بــــنــــام خــــالـــق هنــــــــــــــر
 
 
E-Mail : love_ostade_del@yahoo.com

 

غلام آفتاب ٬ شعری از حضرت اجل سعدی ... ترکیب غلام آفتاب

تنها یک بار در شعر به کار رفته و این ترکیب را در کلام سعدی

میتوان یافت ... استاد علیرضا افتخاری این شعر را که لبریز از

مضامین عاشقانه و عارفانه است ٬ به همراه نوای سه تار استاد

ذوالفنون و طنین آوای نی جمشید عندلیبی به شکل استادانه ای

اجرا نموده ... این شعر زیبا و پر معنا با سر انگشتان استاد جلال

ذوالفنون و صدای گرم و آسمانی استاد افتخاری و نفس ملکوتی

استاد جمشید عندلببی در هم تنیده اند تا اثری جاودان را در صحفه

هنری این مرز و بوم به ثبت برسانند ...

 

دانلود این تصنیف زیبا را با اجرای استاد افتخاری و علیرضا قربانی

برای شما عزیزان قرار دادم . امیدوارم که خوشتون بیاد و نظر بدین

مقایسه این دو اثر با یکدیگر باشه به عهده شما دوستان ...

دانلود تصنیف غلام آفتاب / علیرضا قربانی

دانلود تصنیف غلام آفتاب / استاد علیرضا افتخاری

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/09/23 | 


سلام خدمت همه دوستان و عاشقای موسیقی اصیل ایرانی

ضمن گرامی داشت هفته حج و آرزوی مشرف شدن تک تک شما

عزیزان به این بارگاه معنوی و ملکوتی٬فرصت را محترم شمردم تا

شما را به شنیدن یک تصنیف زیبا به مناسبت هفته حج و با صدای بس

آسمانی " استاد افتخاری " دعوت کنم ... امیدوارم که لذت ببرید 

قوم به حج آمده / استاد افتخاری 

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/08/16 | 

سلام . مطلب زیر توسط سردبیر هفته نامه"صدای آشنا" نوشته شده که

گویا از نمایش استاد افتخاری به وجد اومده و دست به قلم شده . این   

مطلب یک روز بعد از ضیافت افطار وزیر ارشاد نوشته شده    

اخیرا به گوش میرسید که علیرضا افتخاری دیگر مثل قبل قادر به   

اجرای زنده و خواندن آواز نیست اما این ضیافت خلاف همه چیز را ثابت کرد       


اجراي زنده استاد افتخاري در ضيافت وزير ارشاد آن چنان به دل اهالي هنر

نشست که استاد را نيز به اجراي کنسرت راغب نمود.صداي دلنشين استاد در

آن اجراي بياد ماندني نه تنها حس تحسين بزرگان و پيشکسوتان هنري کشور

را برانگيخت که انگشت اتهام را نيز که سالهاست بر روي شانه ها و هنر ناب

اين خواننده ارزنده کشورمان سنگيني میکند برداشت و عليرضا افتخاري بار ديگر

ثابت کرد که کما کان از معدود اساتيد موسيقي فاخر و اصيل ايرانيست که بدين

سان  آواز ايراني را به همراه نواي سازهاي ايراني بر روح و جان مخاطبانش

پيوند ميزند ... اما داستان اصلي بر سر "بم خواني" حضرت استاد است و

اجراي يک نمايش کامل از يک هنر خدادادي وليکن نهفته . اين اجرا سبب شد تا

ديگر حرف و حديث هايي که درباره عليرضا افتخاري به گوش ميرسيد و اخيرا پايش

به رسانه هم باز شده بود پايان پذيرد و مهر خاموشي باشد بر لبان منتقدان بي رحم

استاد عليرضا افتخاري .                                  به قلم مژده لواسانی      

 


به خاطر درخواست دوستان لینک دانلود تصنیف"دلستان"را از آلبوم قصه شمع

برای شما عزیزان قرار دادم . امیدوارم که خوشتون بیاد . نظر فراموش نشه...

 

 

دانلود تصنیف "دلستان" با صدای استاد افتخاری . آهنگساز همایون شجریان


نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/07/04 | 

سلام . امیدوارم آسمون دلهاتون آفتابی و صفا از زندگی هاتون لبریز.

 

 

زیبایی و هنر صدای یک خواننده و اوج هنر نمایی یک هنرمند در عرصه

موسیقی به تحریر ها و ظرافت اجرای تحریر ها بر میگرده . در اجرای 

این تحریرهاست که هنر یک خواننده عیان میشه و با مقایسه قدرت

تحریرهاست که خواننده ها با یکدیگر مقایسه میشن ...

امروز برای شما عزیزان تحریر هایی از خواننده های مطرح دنیای موسیقی

سنتی قرار دادم که هر کدام به نوعی در تحریر هاشون زیبایی هایی وجود

داره ... اما تحریر استاد افتخاری و بهرام حصیری زیبایی خاصی داره که شاید

در دیگر تحریر ها دیده نشه ... این زیبایی به خاطر توجه به این نکته هست که

(( قاعده ها را بشناس اما طبق قاعده پیش نرو ))

در اجراهای استاد افتخاری و بهرام حصیری آنچه این ۲ اجرا را متمایز کرده

کرشمه خوانی این ۲ هنرمند نامیست ... پیشنهاد میکنم همه این اجراها را

که کم حجم و کوتاه هم هستند را دانلود کنید و از موسیقی اصیل ایرانی لذت

ببرید ...در ضمن با ارائه نظرات خودتون به بنده برای پستهای آینده و این پست

کمک کنید 


بنده بارها این اجراها را گوش کردم اما نمیتونم بگم کدام اجرا از همه بهتر

بوده و یا کدام اجرا از بقیه ضعیف تر ... پسندیدن این تحریرها سلیقه ای

بوده و هست من خودم به شخصه اجرای استاد افتخاری و بهرام حصیری

را پسندیدم ... امیدوارم لذت ببرید


اجرای اول از استاد شجریان هست که بسیار فنی و طبق قاعده اجرا شده

دانــلود اجـرای اسـتاد شجــــریان


اجرای دوم از استاد افتخاری هست که واقعا چنین اجرایی را از هیچ استادی

ندیدم ... به تحریرهای ناب و فوق العاده زیبای این اجرا توجه کنید

دانــلود اجـرای اسـتاد علیرضا افتــخـاری


اجرای سوم از زنده یاد ایرج بسطامی هست که در اوج زیبایی اجرا شده

دانـلود اجـرای زنـده یاد ایـرج بسـطامـی


اجرای چهارم از بهرام حصیری هست که با صدای زیر و اوج مثال

زدنی ایشون همراه شده

دانـلود اجـرای بهـرام حصـیـری


اجرای پنجم از همایون شجریان است که بدون آهنگ و در دستگاه مخالف

اجرا شده و کار بسیار زیباییست

دانـلود اجـرای همایــون شجـریـان


اجرای ششم مربوط به علیرضا قربانی است که فنی اجرا شده و نشان دهنده

این مسئله هست که ایشون شاگرد خوبی برای استاد شجریان بوده

دانـلود اجـرای عـلـیرضا قــربانی


اجرای هفتم از حمیدرضا نوربخش است که در اوج و با چهارمضراب

اجرا شده

دانـلود اجـرای حمـیدرضا نـور بخش


آخرین اجرا از اکبر گلپایگانی هست که با سن و سال بالا اجرای قابل قبولی

میتونه باشه

دانـلود اجـرای اکـبر گـلپـایگـانی

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/06/09 | 

سلام به همه شما عزیزان دوستان گرامی تر از جانم

در این پست تصنیف " باغ ارغوان " را برای دانلود قرار دادم که

در وصف اصفهان اجرا شده و مثل همیشه دلنشین و

زیبا . امیدوارم خوشتون بیاد . منتظر کارهای بعدی باشید

در ضمن نظر یادتون نره

 

دانلود تصنیف باغ ارغوان - استاد افتخاری

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/05/26 | 

علی تجویدی در سال ۱۲۹۸ در تهران متولد شد. آموختن موسیقی را از

 کودکی نزد پدرش هادی‌خان تجویدی که در نقاشی از شاگردان طراز اول کمال‌الملک

 و در موسیقی از شاگردان مستعد درویش خان بود آغاز کرد. پس از مدتی نزد ظهیرالدینی

 به فراگیری فلوت پرداخت. از ۱۶ سالگی نزد حسین یاحقی به آموزش ویلن پرداخت

  و پس از دو سال به محضر درس استاد ابوالحسن صبا راه یافت و به مدت هشت سال

 در مکتب این استاد بی‌نظیر، به فراگیری ویلن و سه‌تار پرداخت. در ضمن مدتی نیز

 در کلاس درس چند ویولنیست کلاسیک با شیوه نوازندگی غربی آشنایی یافت.

 پس از آن با راهنمایی استاد صبا، به محفل هنری زنده یاد حاج آقا محمد ایرانی مجرد

راه یافت و با بسیاری از هنرمندان بزرگ آشنا شد و از خرمن هنر اساتید گرانقدری

 چون حاج آقا محمد ایرانی مجرد، اسماعیل خان قهرمانی، سید حسین طاهرزاده و

رکن‌الدین خان مختاری که به آن محفل آمد و شد داشتند، بهره برد...

یکی از ارزنده ترین کارهای این استاد بی بدیل آلبوم(یاد استاد) با صدای استاد افتخاری

میباشد که اثری بس رسا و زیباست که با مخاطب به خوبی ارتباط برقرار میکند.زیباترین

قطعه این اثر "آتش کاروان"بوده که هنر نوازنده وخواننده اثر در آن به خوبی هویداست

دانلود تصنیف " آتش کاروان " / آهنگساز : استاد تجویدی

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/05/09 | 

((باز خوانی ... کاری که در آثار علیرضا افتخاری به یک هنر تبدیل شده تا

 

دیگر نه آهنگساز و نه خواننده هیچ کدام برای اجرای قطعات زحمت چندانی

 

نکشند ... آبروی موسیقی فاخر توسط چنین آثاری زیر سوال رفته و کسی

 

جوابگوی زیر سوال رفتن صدای خواننده اولیه اثر نیست ... ))

 

مطلب بالا با عنوان " باز هم باز خوانی " در وبلاگ یکی از عزیزان که از

 

شکل و شمایل وبلاگش به راحتی میشد فهمید که از طرفداران تعصبی محمد

 

رضا شجریان است نوشته شده بود . اما به نظر میرسد که تازه کار و ناشی

 

باشد چرا که اطلاعاتش در باره اسطوره های باز خوانی بسیار محدود است

 

طبق آمار بدست آمده و ثبت شده در وبلاگ "خورشید شبستان " که از مدعیان

 

موسیقی فاخر است و به قول برخی دوستان از آن دسته عزیزان نیست که از

 

روی علاقه مطالبی را بنویسند (( حدودا 67 درصد از آثار محمدرضا شجریان

 

را بازخوانی آثار دیگران تشکیل میدهد و این در صورتیست که تنها 32 درصد

 

از آثار علیرضا افتخاری به بازخوانی انجامیده است )) از طرفی دیگر آثاری که

 

علیرضا افتخاری به بازخوانی آنها پرداخته در اکثر اجراها قوی تر از اجرای اولیه

 

میباشد . به عنوان مثال قطعه های آلبوم " آتش دل " که بازخوانی آثار استاد جلال

 

تاج اصفهانی ست بسیار قوی تر و دلنشین تر اجرا شده اند و یا تصنیف " به اصفان

 

رو " که اثر استاد تاج است توسط علیرضا افتخاری بدون آهنگ و... واقعا استادانه

 

اجرا شده  . از دیگر نمونه ها میتوان به تصنبف " بردی از یادم " اشاره کرد که

 

در فضایی جدید با آهنگسازی ( بهزاد خدارحمی) اجرا شده و آبروی اجرای اولیه

 

را خریده... استاد افتخاری در آخرین اثر خود نیز دست به بازخوانی زده که مورد

 

توجه بسیاری از صاحب نظران موسیقی قرار گرفته است . تصنیف " عاشق شدن " یکی

 

از قطعات بازخوانی شده آلبوم ( نوای اساتید ) است که اجرای اولیه این اثر را " کورس

 

سرهنگ زاده " انجام داده . بسیاری از مخاطبین این تصنیف. اجرای علیرضا افتخاری را

 

جذاب تر و زیبا تر از اجرای اولیه میدانند اما جای این نکته باقیست که سرهنگ زاده این

 

تصنیف را با حزن بیشتری اجرا نموده است...


در پایان از قطعات بازخوانی شده توسط علیرضا افتخاری نمونه هایی را برای شما

 

دوستان قرار دادم که امیدوارم خوشتون بیاد...

 

دانلــود تصنیف"عاشق شدن" با صدای:کوروس سرهنگ زاده

دانلــود تصنیف"عاشق شدن" با صدای:علیرضا افتخاری

 

دانلــود تصنیف"آتش دل" با صدای: تاج اصفهانی

دانلــود تصنیف"آتش دل" با صدای:علیرضا افتخاری

 

دانلــود تصنیف"به اصفهان رو" با صدای: تاج اصفهانی

دانلــود تصنیف"به اصفهان رو" با صدای: علیرضا افتخاری

 

دانلــود تصنیف"یا مولا" با صدای: بیژن بیژنی

دانلــود تصنیف"یا مولا" با صدای: علیرضا افتخاری

 

دانلــود آواز "زنده رود" با صدای: ایرج

دانلــود آواز"زنده رود" با صدای: علیرضا افتخاری

 

دانلــود تصنیف"شد خزان" با صدای: بدیع زاده

دانلــود تصنیف"شد خزان" با صدای: علیرضا افتخاری

 

دوست داشتم اجرای اولیه تصنیف " بردی از یادم " را با صدای دلکش

و ویگن برای دانلود قرار بدم تا تفاوت فاحش دو اجرا را متوجه شوید

اما به خاطر مسائل شخصی این کار را نکردم و دوستان برای شنیدن

تصنیف اولیه با صدای دلکش و ویگن به وبلاگ (خورشید شبستان)

مراجعه کنید . متشکر

دانلــود تصنیف"بردی از یادم" با صدای: علیرضا افتخاری

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/04/27 | 

 

 

 

نوای اساتید پس از مدتی انتظار و در شرایطی که خیلی از دوستداران و عاشقان

 

استاد افتخاری منتظر شنیدن کار جدیدی از وی بودند توسط شرکت "آوای نوین"

 

وارد بازار شد . . .امیدوارم که این اثر جدید به دست همه دوستان رسیده باشه .

 

همکاری عزیزانی چون : ارسلان کامکار(ویولون) مجید اخشابی (سنتور) و

 

هنرمندانی همچن : میثم مروستی و کریم قربانی که با دیگر بزرگان موسیقی سنتی

 

همکاری داشته اند در کنار صدای ناب علیرضا افتخاری سبب شد تا این اثر مورد

 

توجه طیف مختلف جامعه قرار گیرد . از طرفی حضور آهنگسازان معتبر و نامی

 

کشور ( فضل الله توکل – جهانبخش پازوکی  -  اسدالله ملک و...)موجب شد تا اساتید

 

و منتقدین موسیقی سنتی نگاه ویژه ای نسبت به این اثر داشته باشند . . .

 

در اینکه صدای استاد افتخاری مثل همیشه بر روی کار نشسته و با آهنگ و شعر کار

 

مچ شده شکی نیست اما جای سوال است که چرا با حضور یک گروه هنری قوی اهم

 

از نوازنده / آهنگساز و خواننده این اثر نیز خالی از آواز است؟ . . .

 

این در حالیست که در قطعه "بیاد استاد تاج"استاد افتخاری سایه ای از آواز و تحریر

 

را به نمایش گذاشته و خالی بودن اثر را نمیتوان حمل بر افت صدای استاد دانست .

 

اگر چه این صدا نسبت به صدای سالهای 70 تا75 پخته تر به نظر می آید ولی آن

 

قدرت اولیه را ندارد و این امری طبیعی میباشد همانطور که افت شدید تری را

 

درصدای اساتیدی چون محمدرضا شجریان میتوان جست و جو کرد . . .آیا شجریان 

 

"آستان جانان"همان شجریان کنسرت " غوغای عشقبازان" است ؟ . . .در هر صورت

 

باتوجه به سوابق هنری عزیزانی که در گرد آوری این اثر همکاری داشتند انتظار آن

 

آن میرفت که در این اثر فاخرکه آمیزه ای از عشق و عرفان است و دلربای هر مخاطب

 

جایی برای آواز نیز باشد . . ولیکن نکته قابل توجه این است که با وجود برخی کاستیها

 

تصانیف این اثر جای خالیه آواز را پر میکنند . . . به گونه ای که کل کار به دل مخاطب

مینشیند و این به دلیل صدای آسمانی و عاشقانه استاد دل علیرضا افتخاری میباشد . .


در تدوین  و نشر این اثر یک نکته قابل تامل است و آن عملکرد ضعیف شرکت

 

"آوای نوین اصفهان" است. طراحی نرم افزاری مضحک که کار را زیر سوال میبرد

 

 و یا تبلیغات پشت جلد سی دی که مربوط به محصولات شرکت " سونی "می باشد

 

         بنده برای اولین بار است که با این قضیه روبرو شده ام . .


                         

       

در مجموع میتوان این اثر جدید را جزء کارهای قوی و قابل قبول استاد افتخاری

 

 بر شمرد و باردیگر افتخاری را به عنوان افتخارموسیقی سنتی تلفیقی به

 

 جامعه هنری معرفی کرد . . .

 

استاد افتخاری این اثر را نیز به مانند دیگر کارهای به جای گذاشته خود

 

در دستگاه "دل" اجرا کرده و این موضوع را  میتوانید 

 

 در تصانیف زیر به خوبی دریافت

 

 تصنیف (به یاد استاد تاج) - علیرضا افتخاری

 

تصنیف (به یاد استاد تاج) - بهرام حصیری

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/04/08 | 

سلام خدمت عزیزان بهتر از جان و دوستداران استاد افتخاری . پستی را

که الان گذاشتم خیلی دوست داشتم در ایام فاطمیه بگذارم اما نشد .

قصد دارم یک کار غیر آلبومی را از استاد تقدیم کنم به همه دوستداران

علیرضا جان افتخاری که البته امیدوارم نشنیده باشید.این تصنیف اثر

زیبایی در مدح حضرت فاطمه (س) که استاد این کار را در مراسم

تجلیل از مقام زن در شهرداری تهران اجرا کردند (سال ۸۵).این اثر هم

به مانند دیگر آثار استاد افتخاری بسیار زیبا ٬ رسا و عارفانه اجرا شده

امیدوارم لذت ببرید...

تصنیف ((مادر دنیا))

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/03/20 | 

سید عماد توحیدی آهنگسازی که با ارائه اولین اثرش در آلبوم قلندروارو

بهره مندی از صدای ناب استاد افتخاری در دنیای موسیقی سنتی مطرح 

شد ٬ اینک با ۳ اثر جدید دیگه به کار خودش ادامه میده .                 

۱.کولی کوبی  ((با همکاری بابک شهرکی))                                

۲.ذوالجناح ((در رثای امام حسین علیه السلام ))                                

۳.نی نامه (( با همکاری مسعود جاهد ))                                       

اما نکته قابل توجه در چهار اثر این آهنگساز چیره دست ٬ تفاوت اثر(قلندروار)

با سه کار بعدی است . در آلبوم "کولی کوبی" با توجه به این مسئله که از تمامی

عوامل آلبوم "قلندروار" همچن : (بابک شهرکی و آساره آستارکی)استفاده شده اما

این اثر جذابیت و تاثیرگذاری آلبوم قلندروار را ندارد و فضاهای خالی و اضافی در

آن زیاد به چشم میخورد... با این حال این اثر یکی از کارهای نو و جدید در عرصه

موسیقی کشور محسوب میشود.                                                         

قلندروار و ذوالجناح

آلبوم ذوالجناح اثر بعدی سید عماد توحیدی ست. کاری ملی مذهبی در رثای سالار

شهیدان که جا دارد از سید عماد توحیدی برای تنظیم و تدوین این اثر تشکر کنیم ...

ولیکن ۲ نکته در این اثر قابل تامل و تفکر است . (یکی نوع آهنگ و ملودی این اثر

که به هیچ عنوان مستمع را در فضای عرفانی و حزن انگیز عاشورا و مظلومیت امام

حسین (ع) قرار نمیدهد) و دیگری (استفاده از خواننده ای ضعیف که به طبع ملودی را

نیز زیر سوال می برد..!!!!) این در حالی است که در این کار نکات مثبتی نیز وجود

دارند و مهم ترین نکته مثبت این اثر هماهنگی آلات موسیقی با هم و هدفمند بودن این اثر

می باشد.حال این سوال پیش می آید که آیا سید عماد توحیدی نسبت به این اثر بی توجه

بوده یا اینکه عوامل دیگر کار سبب ضعفهای این اثر شده اند؟؟؟                         

نی نامه

نی نامه آخرین اثرجناب توحیدی ست.اثری که در آن از تکنوازی نی توسط مسعود جاهد

استفاده شده است . اما این اثر نیز کاستی هایی دارد که باید برای برطرف کردن آنها تلاش

کرد . یکی( تکراری بودن قطعه های این اثر) این اثر شامل ۱۷ قطعه می باشد ولی در این

۱۷ قطعه تفاوتهای ناچیزی دیده میشود و به نوعی تمامی قطعات مشابه هم و در طول دیگری

قرار دارند...نکته دیگر در این اثر( استفاده بیش از حد از "دف"می باشد ) که در واقع اثر را

دو قطبی میکند ٬ یک قطب اثر "نی" و قطب دیگر آن "دف" است و این مسئله اثر را خسته

کننده کرده است .                                                                                       

در کل باید به این امر توجه کنیم که سید عماد توحیدی آهنگسازی است که به گفته استاد

افتخاری ((در جوانی به درجه استادی رسیده و نیازمند زمان است)) پس باید منتظر

کارهای بعدی این استاد جوان باشیم تا انشاالله هر چه بیشتر رشد و بالندگی این هنرمند

و سبک جدید وی را در موسیقی ایرانی نظاره گر باشیم .

 

در آخر از هر چهار اثر سید عماد توحیدی بهترین اثر را برای دانلود قرار میدم

انشاالله که لذت ببرید

 پای پیاده (قلندروار)

رقص در زمین (کولی کوبی)

لیــــلا ( نی نامه)

قسمــــت اول ( ذوالجناح)

نوشته شده توسط احمد . یوسفی |  در 87/02/28 | 

pctfx3.3

Sunset Template

مركز طراحي و توسعه سي دي هاي مولتي مديا مركز طراحي و توسعه وب مركز طراحي قالبهاي حرفه اي وب سايت گروه طراحي چندرسانه اي Multimedia CD Catalogues وبلاگ رسانه گشت و گذار در دنياي رسانه هاي ديجيتال Medium Blog - Digital Media World Medium Blog - Digital Media World قالبهاي رايگان سايت و وبلاگ Advanced Persian Blog Templates

اطلاعات مربوط به كارگاه طراحي قالب: Download Free Blog Templates Template Design Workshop, دانلود قالب هاي وبلاگ Template Design Workshop, جزئيات قالب هاي رايگان Template Design Workshop, جستجوي قالب هاي وبلاگ Template Design Workshop, تماس با كارگاه طراحي قالب Template Design Workshop, درباره كارگاه طراحي قالب Template Design Workshop, وبلاگ كارگاه طراحي قالب

pictofxt Farsi Blog Iran Domain Registration

ثبت دامنه میزبانی وب ثبت سایت دامنه فارسی